Obchodní podmínky

 

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Podle § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, vydává firma Jan Nepomucký tyto obchodní podmínky, které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Janem Nepomuckým, se sídlem Komenského náměstí 68, 29301 Mladá Boleslav, IČ: 21545065, e-mail: dryer@centrum.cz (dále jen „prodávající“) a kupujícím.

1.2 Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího na adrese www.filateliemb.cz (dále jen „e-shop“).

1.3 Je-li kupujícím spotřebitel podle § 419 zákona č. 89/2012 Sb., řídí se vztahy, které tyto podmínky neupravují, tímto zákonem. Jedná-li kupující při objednávce či nákupu zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání, platí také ustanovení občanského zákoníku s výjimkou § 2158 až 2174.

1.4 Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s plným zněním těchto obchodních podmínek, porozuměl jim a souhlasí s nimi.

1.5 Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoliv měnit. Pro kupujícího jsou závazné podmínky platné v okamžiku uzavření smlouvy.


UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1 Kupující učiní nabídku k uzavření kupní smlouvy výběrem zboží z nabídky prodávajícího a jeho následnou objednávkou (vyplněním objednávkového formuláře). Kupní smlouva je uzavřena potvrzením této objednávky ze strany prodávajícího, které je zasláno na e-mail kupujícího. Pokud toto potvrzení není zasláno, kupní smlouva nevzniká.

2.2 Objednávkový formulář obsahuje zejména označení zboží, jeho cenu, způsob a cenu dopravy a prostor pro identifikační údaje kupujícího.

2.3 Identifikační údaje kupujícího zahrnují zejména jméno a příjmení nebo obchodní firmu, adresu bydliště nebo sídla, datum narození nebo IČO, dále e-mail, telefonní číslo a případně doručovací adresu.

2.4 Cena všech produktů v e-shopu je uvedena včetně DPH a všech poplatků (kromě nákladů na dopravu a balné, které jsou uvedeny zvlášť). Cena platí po dobu zobrazení v e-shopu.

2.5 Pro platnost objednávky je nutné úplné vyplnění všech požadovaných údajů včetně souhlasu s těmito obchodními podmínkami.

2.6 Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na veškeré zboží uvedené v e-shopu – zveřejnění zboží v e-shopu není závaznou nabídkou podle § 1732 občanského zákoníku.

2.7 Všechny poznámky uvedené kupujícím v objednávce jsou součástí smlouvy pouze v případě, že je prodávající výslovně akceptuje; pokud je odmítne, smlouva nevzniká. Pokud není možné požadavek kupujícího splnit, zašle prodávající nový návrh objednávky a vyzve kupujícího k vyjádření. Smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání nové objednávky kupujícím a následného potvrzení prodávajícím.

2.8 Prodávající je oprávněn před potvrzením objednávky (tedy před uzavřením smlouvy) požadovat od kupujícího telefonické nebo písemné potvrzení objednávky.

 

PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

3.1 Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu povinnost předat kupujícímu objednané zboží a kupujícímu povinnost zaplatit dohodnutou kupní cenu.
3.2 Kupující je povinen objednané a řádně dodané zboží převzít.
3.3 Pokud bude nutné z důvodů na straně kupujícího doručit zboží jinak, než bylo smluvně ujednáno, má prodávající právo požadovat úhradu všech s tím souvisejících nákladů.


DODÁNÍ ZBOŽÍ

4.1 Dodací lhůta

4.1.1 Prodávající se zavazuje odeslat zboží kupujícímu co nejdříve.
4.1.2 Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé zpožděním při odeslání nebo doručení zboží, bez ohledu na příčinu.

4.2 Přeprava, doručení a převzetí zboží

4.2.1 Dle čl. 2.6.1 je kupující povinen převzít dodané zboží. Nepřevzetí zboží je považováno za porušení smluvních podmínek ze strany kupujícího.
4.2.3 Faktura (doklad o koupi) není součástí zásilky. Prodávající ji zašle nejpozději do 3 pracovních dnů po doručení zboží na e-mail uvedený kupujícím.
4.2.4 Při převzetí zásilky od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné poškození ihned oznámit dopravci. V případě viditelného poškození (např. porušený obal) se doporučuje zásilku nepřevzít a sepsat protokol o škodě. Podpisem dodacího listu kupující potvrzuje, že zásilka byla doručena bez zjevných vad.
4.2.5 Reklamace mechanického poškození nebo chybně dodaného zboží, které nebylo při převzetí zjevné, musí kupující uplatnit ihned po jejich zjištění. Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé během přepravy.


ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

5.1 Dle § 1829 občanského zákoníku má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
5.2 Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu doručeno písemně nejpozději do konce této lhůty. Rozhodující není datum odeslání, ale doručení.

Písemné odstoupení od smlouvy musí obsahovat:

  • Jméno a příjmení

  • Číslo objednávky

  • Kontakt (telefon, e-mail)

  • Číslo bankovního účtu

  • Kopii dokladu o koupi (fakturu)

Odstoupení zasílejte na adresu:
Jan Nepomucký, Komenského náměstí 68, 29301 Mladá Boleslav

5.3 Po odstoupení od smlouvy je kupující povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení, zaslat nebo osobně předat zboží zpět prodávajícímu.
5.4 Prodávající vrátí veškeré přijaté platby včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení (s výjimkou dodatečných nákladů, pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání).
5.5 Prodávající není povinen vrátit peníze dříve, než kupující zboží vrátí nebo prokáže jeho odeslání.
5.6 Náklady na vrácení zboží nese kupující.
5.7 Kupující odpovídá za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání nad rámec obvyklého zacházení (např. testování).
5.8 Právo na odstoupení nevzniká v případech dle § 1837 občanského zákoníku.
5.9 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy do doby předání zboží kupujícímu, pokud mu v tom brání objektivní okolnosti.


PLATEBNÍ PODMÍNKY A PŘECHOD VLASTNICKÉHO PRÁVA

6.1 Kupující není povinen hradit zálohu, pokud to není výslovně ujednáno.
6.2 Zboží je kupujícímu doručeno/předáno až po úplném zaplacení kupní ceny včetně nákladů na dodání. Při bezhotovostní platbě je nutné zaplatit do 14 dnů od uzavření smlouvy.
6.3 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až po úplném uhrazení ceny.
6.4 Kupující výslovně souhlasí s vystavením a zasláním daňového dokladu v elektronické podobě.

 

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA

7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně vadného plnění se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, zejména §§ 2099–2112.
7.2 V případě podstatného porušení smlouvy má kupující právo:

  • na odstranění vady dodáním nové nebo chybějící věci,

  • na opravu věci,

  • na přiměřenou slevu z ceny,

  • nebo na odstoupení od smlouvy.
    7.3 V případě nepodstatného porušení smlouvy má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z ceny.
    7.4 Prodávající se v rámci záruky za jakost zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k obvyklému účelu nebo si zachová obvyklé vlastnosti.
    7.5 Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím; bylo-li zboží odesláno, běží lhůta od jeho doručení na místo určení.
    7.6 Kupující může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého spotřebního zboží se strany dohodly na zkrácení této lhůty na 6 měsíců. Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.


8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

8.1 Kupující tímto uděluje prodávajícímu souhlas ke shromažďování, zpracování, uchovávání a využívání osobních údajů, které poskytl, zejména pro účely účetnictví, informačního systému prodávajícího a marketingové komunikace.
8.2 To zahrnuje zejména jméno a příjmení (nebo obchodní firmu), adresu bydliště (nebo sídla), doručovací adresu, DIČ, e-mailovou adresu a telefonní číslo.
8.3 Kupující výslovně souhlasí s přijímáním obchodních sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb. na svůj e-mail.
8.4 Tento souhlas je udělen na dobu neurčitou od okamžiku odeslání objednávky.


9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

9.1 Vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami výslovně upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a dalších právních předpisů.
9.2 Je-li některé ustanovení těchto podmínek neplatné nebo neúčinné, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení.
9.3 Ujednání mezi prodávajícím a kupujícím obsažená ve smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami.

9.4 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

9.4.1 Vážený zákazníku, pokud neplníme své povinnosti, kontaktujte nás prosím na e-mailu: dryer@centrum.cz nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na www.filateliemb.cz v sekci „Kontakt“.
9.4.2 Nedojde-li ke smírnému řešení, máte podle zákona č. 378/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení sporu.
9.4.3 Příslušným subjektem (ADR) je Česká obchodní inspekce nebo jiný subjekt určený Ministerstvem průmyslu a obchodu: http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
9.4.4 Návrh lze podat i prostřednictvím online formuláře České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs.
9.4.5 Návrh musí být podán nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující uplatnil své právo u prodávajícího poprvé.
9.4.6 Spotřebitelé z EU mohou využít také evropskou platformu pro řešení sporů online: https://webgate.ec.europa.eu/odr.
9.4.7 Pokud jsou strany nespokojeny s kvalitou řešení sporu nebo se domnívají, že byla porušena pravidla, mohou podat stížnost na Ministerstvo průmyslu a obchodu: adr@mpo.cz.
9.4.8 V přeshraničních sporech pomáhá s určením příslušného subjektu Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
9.4.9 Náklady spojené s mimosoudním řešením sporu nesou strany samostatně.